Na warsztat trafił do nas kolejny silnik PERKINS tym razem model 700. Objawami awarii silnika była nie równa praca silnika częste samoczynne gaśnięcie, niska moc oraz problemy z odpalaniem. Po weryfikacji silnika na warsztacie sporo części wymagało wymiany:
-Kpl.uszczelek góry silnika
-Kpl.uszczelek dołu silnika
-Tłok ze sworzniem
-Pierścienie tłoka silnika
-Tulejka wałka rozrządu
-Panewka główna
-Panewka korb. Silnika
-Półpierścienie oporowe wału
-Uszczelniacz wału przód
-Uszczelniacz wału tył
-Prowadnice zaworowa
-Podkładka wałka rozrządu
-Przewód odpowietrzający
-Świece żarowe
-Filtr oleju
-Filtr paliwa
-Pompa wody
-Termostat
-Czujnik temp. wody
-Obudowa termostatu
-Przewody gumowe
-Wkład filtra paliwa
-Przewód przelewowy
-Przewód /f.pal.-p-pa wtr/
-Pompa paliwa mechaniczna
-Rozrusznik
-Cewka gaszenia
Na szczęście dla klienta pompa wtryskowa oraz same wtryski okazały się w bardzo dobrym stanie. W celu prawidłowego działania silnika oczywiście niezbędny był szlif bloku, regeneracja głowicy, polerowanie wału korbowego.
W przypadku kompletnej naprawy silnika często uszkodzeniu ulegają stare śruby, gwinty w niektórych osadzeniach ulegają zerwaniu itp. W takich przypadkach oczywiście wszystko należy odtworzyć do stany początkowego co również jest wykonywane na warsztacie.
Po wykonanym naprawach i poskładaniu silnika oczywiście niezbędne jest sprawdzenie silnika pod maksymalnym obciążeniem na hamowni co i w tym przypadku zostało wykonane. Na koniec po sprawdzeniu oczywiście na silnik udzielana jest stosowna gwarancja na wykonane prace.